2.9.13

Větší a hrubší penis za zvýhodněnou cenu

Není špatné, když hledáte nějaké zboží a jste internetem nepolíbeni, že vidíte reklamu společnosti, která vám řekne, že oni tohle zboží mají a najdete je tam a tam. To asi ne. Ostatně, jinak by to asi nešlo, kdybyste potřebovali nové splachovadlo a neměli ani tušení, kde stojí nějaké domácí potřeby, železářství nebo hobbymarket. Další varianta už by byla leda nespláchnout. Jenže tyhle reklamy nejdou přímo vám, nepřidělávají vám práci, a když nechcete, tak si jich nevšímáte. Stejně je to i s reklamami na internetu. Mám tři adblocky, jo, vtipné, ale tři, a už dokonce ani nevím, že youtube dává do videí reklamy, protože se mi neukážou. O těch ostatních netřeba mluvit. Jsou prostě pryč. Nebudu se tím zabývat. Sem navíc vstupuje i financování provozovatelů a tak dál a tak dál.

Ale co takový spam? Spam v jeho legální definici, čili nevyžádané obchodní sdělení?
Před dvěma lety jsem si byla nucena založit novou mailovou schránku, protože tu, na kterou jsem měla registrované krom youtube snad úplně všechno, začal spam neskutečně zahlcovat. Ale ne dva tři maily denně. Klidně osm až deset mailů denně. A to člověka fakt naštve.

Jasně, oni vám to můžou posílat, jen pokud to předem odsouhlasíte, nebo pokud to neodhlásíte. Problém ale je, že bez odsouhlasení někteří vykukové nenechají dokončit objednávku, popřípadě vám to začnou posílat, i když nic neodkliknete, nebo, druhá varianta, že vám pošlou 'pro odhlášení obchodních sdělení klikněte sem' a odkaz nepřiloží, nebo není funkční, nebo jím pouze potvrdíte funkčnost vlastní adresy a místo stopnutí obtěžování vás začnou obtěžovat ještě víc.

Krom jediné objednávky ze Sunnysoftu jsem v životě nebyla na žádné stránce, která mi ty spamy posílá.
Tak jsem se prostě sebrala a přeregistrovala. A nějakou dobu byl skutečně pokoj. Ten původní mail používám pořád na nákupy přes internet, a tak mi ani nevadí, že když se tam přihlásím po třech týdnech, mám schránku plnou padesáti a více reklamních mailů. Prostě všechny letí rovnou do křemíkového pekla. Jen člověk opravdu padlý na hlavu otevře spam. Vždyť to vůbec nemusí být normální obchod, jenž si jenom shání zákazníky, ale kdejaký blbec připravený doopravdy škodit. Jo a to fakt ne hacker, pozor. Hackerovi je kulový platný, když zničí počítač. On ho potřebuje (zne)užívat, ne zlikvidovat. Jenže tihle je radši likvidují. Možná jsou to menežéři z elektra, kteří si shání zákazníky vlastním způsobem?

Potom to ale pomalu začalo znova. Jeden spam za týden, ačkoli jsem kromě běžné korespondence se školou a několika málo soukromými osobami tuto schránku nepoužívala. Nevím, kde to vzali, buď seznam adresy prodává, nebo marketingoví zaměstnanci prolézají diskuze na lidech, to nevím, nezkoumala jsem to, ale nějak tak to asi bylo. (Asi ale prolézají diskuze a otravují z vlastní otravné iniciativy, protože schránky patřící k fiktivním postavám z jedné rpg, které jsem přestala před lety používat, spamy neobdržují. Obdržují jen pravidelné výzvy, že budou smazány.) I teď se to pořád drží maximálně v pěti mailech týdně. A protože se seznam už trochu poučil, jakmile hodíte zprávu do spamu, tato adresa tam bude končit automaticky. Což mi zatím velmi pomáhá. Ale pořád je to o ničem. Pořád nechápu, proč se nedokáží o klienty postarat. Protože co takový gmail?

Gmail spadá pod google. Mám ho propojený s youtube. A pořád se sám snaží nějak napojit na nějaké g+page, což ani nemám. A taky ho mám propojený s blogspotem. A myslíte, že mě nějaké spamy obtěžují? Maximálně, když se jednou za čas podívám do složky spam, zjistím, že tam občas něco samo přibylo. Ale v doručené poště nejsou. Nikdy. Za celých pět let, co jeden a ten samý gmail mám. To je jedna věc, která mi na spamu vadí. Různí poskytovatelé jsou, či spíše nejsou schopni se různě postarat.

Co je ale ještě o stupeň horší, je samotný obsah.
Já si jsem vědoma toho, že nemám nikde vyplněný profil, který by vyjadřoval moje záliby a příliš osobní údaje, je to tak úmyslně, na lidech mám dokonce uvedeno zahraniční fiktivní bydliště a podobné výmysly, prostě nemám zájem na sebe práskat. Nejvíc to dělám na blogu a i tady jsem promazávala články, které by zveřejňovaly až moc. A když zkusím zadat do googlu svoje jméno, vyjede mi pouze v souvislosti se soutěžemi a maturitou na střední škole a jedním nepřímým odkazem na vysoké škole. Já to tak chci. Nemají se tedy čeho chytit.

Ale potom to dopadá tak, že podle nabídek, jež mi chodí, strašně moc sháním lichváře, aby mi zařídil mimobankovní půjčku se zvýhodněným úrokem, asi abych mohla zase na Kanáry na dluh, MBA odborníka, aby mi pověděl, jak lépe a levněji splácet, protože celá obchodní akademie mě to nenaučila, jsem úplně zoufalá drahým pojištěním auta, patrně jednoho z těch deseti, které já, antitalent na řízení, určitě vlastním, a že toužím jen po tom mít větší a hrubší penis se slevou. S tím mým jsem totiž určitě nespokojená. Jo, to jsem přesně já. To přesně vystihuje moje potřeby.

Proč bych si vlastně ale vůbec měla stavět dům a čistit urnu přes nějaké cizí nýmandy z netu, kteří někde čorli mou adresu a otravují? Kteří si bez spamu, jímž porušují zákon, neumí vydělat? Na tohle budu chtít seriózní firmu. A proč bych do háje měla být tak pitomá a věřit, že po zobnutí pilule něco naroste nebo se něco zmenší? Nejsem Hulk! A ani ten to tak nedělá!

A navíc. Když nějakého člověka vyloženě naserete, máte pocit, že půjde a něco si u vás objedná? Máte pocit, že když vám budu před vchod pravidelně stavět pyramidy z palet, přijdete a řeknete tak jo, já si to za tři litry koupím? Fakt? Jste padlí na hlavu? Nebo jste si zobli ty Hulkovy pilule? A rozhodně nepomůže, když ještě ke všemu ten mail bude vypadat, že ho odeslala nějaká Iva Nováková a potom Ivana Nováčková. A aby to nebylo pozitivně diskriminačí, Láďa Mráček hned v závěsu. To je ještě hnusnější podvod, protože člověk, jenž se nestydí posílat reklamy, tam rovnou napíše, že je to z firmy uznavasnezapomeneme.cz. Že ani jedna cesta nepovede k pozornosti nad nabídkou, pokud tam nějaká nabídka vůbec je, to musí být jasné každému. Ale ta druhá je prostě slušnější.

Ne, nelíbí se mi to. Obtěžuje to, neznalé to vybízí k otevření mailu, jenž může obsahovat kdeco, navíc tím, že ho člověk rozklikne kolikrát otevře vrátka pro další lavinu spamu (a nemyslím tím, že ho zasypou masové konzervy) a nedá se s tím bojovat, protože té společnosti už nebrání vůbec nic, aby vaši adresu prodala dál. Aby hned obratem přišel další mail z myuzvubecne.cz. A víte, co je sviňárna největší? Když si chcete jenom prohlédnout nabídku, protože to třeba vypadalo seriózně a z nějakého zázračného důvodu se vám trefili do noty, ale k plné nabídce se musíte registrovat. Nikdy si nic nekoupíte, jelikož tak moc se vám zase do noty netrefili, ale "novinky měsíce" vám budou chodit každé dva dny.

No co, asi mají kalendář z Merkuru.
A Hulkovy pilule. Ty hlavně.


Žádné komentáře:

Okomentovat