14.6.13

Těžký život bez romek

Romové ani tak ne, ale romky. Romky jsou pro můj život hrozně důležité. Pracovaly jak měly a já je potřebovala. Dřív jsem je brala jako něco samozřejmého, ale teď jsem o možnost mít je přišla a víte, jak neskutečně je to těžké? Jak špatně se bez nich žije?

Dřív jsem úplně snadno vzala CD nebo DVD, strčila ho do romky a přehrála. Nebo jsem na něj vypálila to, co mi moc zabíralo místo v počítači.
Potom jsem koupila netbook do školy. Tam kvůli jeho miniaturnosti romka není, ale ani to mi moc nevadilo. Velký notebook mi zůstal a já si tak přehrávala a vypalovala, když jsem přijela z koleje domů. A přenést film nebo hudbu z jednoho na druhé nebylo moc těžké.
Pak ale nasotupil osud a romky se mnou pěkně zatočily.

Velký notebook se rozbil. Přišla modrá smrt, jejíž resuscitaci jsem vlastními silami nezvládla. Musel tedy do servisu a já se musela spokojit jen s netbookem. Sem tam nějaký film jsem si přetáhla leda když nebyl bratr doma a já mohla využít jeho PC, ale jinak? Konec. V té době se mi totiž rozbil i DVD přehrávač a na playstationu šlo přehrát jen několik málo originálů. Navíc byl příliš citlivý na škrábance. A vážně někdo chce znovu stahovat filmy, které už doma má?

Když se potom velký notebook vrátil ze servisu, po velmi dlouhé době, nadšeně jsem si mohla opět přehrávat filmy, hudbu, dokonce hrát hry, ale zjistila jsem, že s výměnou harddisku a nahráním nového operačního systému mi vymazali můj spolehlivý vypalovací program a já nenašla žádný, který by mi vyhovoval. Ale jelikož můj nový harddisk měl zároveň k dispozici větší kapacitu, můžu si filmy, kterých není zatím tolik, ukládat. Do servisu hned na to šel netbook kvůli reklamaci.

Jenže potom mi notebook spadnul a jeho monitor šel do háje. Od té doby ještě stále nepřišel na přetřes monitor nový, takže zůstává připojený k televizi, z čehož už pomalu rostu, jelikož je absolutně bez kontroly a já jen asi marně doufám, že počítačově analfabetí rodiče mi do něj nenatáhnou vir. A protože mě nebaví natahovat krk k televizi nebo u něj dokonce vysedávat v kuchyni (!), žádný nový vypalovací program jsem ještě nesehnala. Navíc jsem dlouho nenakoupila volná DVD, takže mi nepřítomnost romky u netbooku komplikuje život dál. Ten má totiž paměť děsivě malou, je hrozně pomalý a dát do něj víc filmů je docela risk, zvlášť, když si nejsem jistá, že odinstalovat pětigigový codexis je dobrý nápad.

Co z toho vyplývá? Romky jsou důležité. Romky jsou v životě hodně důležité. Můžete mít externí disky. Můžete mít obrovskou paměť. Ale pokud máte obyčejný stroj bez velkého příslušenství, romky potřebujete. Romky jsou důležité. A neohánějte se modrásky nebo online úložišti, videa taky stále existují. Prostě přes romky nejede vlak!

Článek na téma Romové



Žádné komentáře:

Okomentovat