5.2.12

ČD - zděsí i pobaví

Po přečtení >>tohoto<< článku  o tom, že se u dráhy zavádějí vagóny, kam smí jenom ženy, protože se tam budou cítit bezpečněji, pohodlněji a bla bla bla, jsem se smála a zároveň kroutila hlavou. Tak nějak mi to připomíná server feministky.com, kde by něco takového určitě vymysleli. Tedy blbost.

Je to úplná hovadina. Jestli se má člověk někde cítit pohodlněji, tak to chce modernizaci a zpříjemnění prostředí, nikoli separaci. A já osobně budu mnohem radši sedět ve vagonu se samýma chlapama než s bandou ukdákaných uřvaných ženských.

A ta bezpečnost? Když jedu ve vlaku, který je v pět ráno i v devět večer stále plný, proč bych se něčeho bála. Fakt si nemyslím, že mě někdo před zraky šedesáti lidí přepadne v úzké uličce mezi sedačkami. A když už se bojím, nelezu do kupíčka. (I když já tam lezu, většinou si ho zabírají studenti a s nima může být po cestě sranda, i když je neznáte). Samozřejmě na nějakých lokálních tratích, kde i ve špičce jezdí deset lidí, to může být problém, ale vážně je takový problém, aby dával průvodčí na dění uvnitř vozu pozor, když tam má dva lidi, z čehož jednu ženu, která se v pokročilou hodinu skoro sama ve vagonu bojí?

Pokud tedy existují nějaké hógo fógo fajnovky, které speciální vagon jen pro sebe potřebují, ani nechci vidět, jak takový může vypadat. Stačilo mi jednou jet ze Strak do Plzně a sedět v kupé se třemi ženami kolem pětatřiceti. To bylo neskutečné. Neustále musely kdákat, neustále se něčemu vysoko smát, vejskat, pořád někomu volaly, pořád pořvávaly a bavily se o totálních volovinách. Až mě z nich začala třeštit hlava. Jindy jsem byla nasáčkovaná v kupé s pěti klukama a uznávám, že jsem se dobře bavila a jinak bylo relativně ticho. Kdo by si vybral dobrovolně první možnost?

Na co proboha separátní kupé nebo rovnou celé vagony? To jsou ženy nějaký speciální druh, který se nevejde do ostatních, mají nějaké speciální vlastnosti a potřebují extra přepravu? A co takhle zabalit je do krabice a dát do poštovního vozu? A proč ne separátní vozy pro muže? Co když jsou muži, které obtěžuje jezdit se ženami? Vždyť být vulgární či násilnický/á může žena i muž. Muž může smrdět stejně jako žena. Muž může být nepříjemný společník na cesty stejně jako žena. A nebo proč ne separátní vagon jen pro děti? Beze sporu děti obtěžují unavené spolucestující úplně nejvíc, pokud křičí nebo dovádí.

Když jedu vlakem, chci jediné, aby mě přepravil z bodu A do bodu B a to ve stanoveném čase a bez zbytečných problémů. A jestli proti mě sedí nějaká nána, kamarádka, cizí chlap nebo spolužák, to je mi vcelku úplně jedno. Mají na přepravu stejné právo jako já, dali za to stejné peníze jako já a stejně jako já chtějí někam dojet. Proč by tedy měla jedna - obecně řečeno - jedna půlka vlaku mít privilegium a ta druhá ne? Proč zrovna ženy mají mít separátní místa, proč ne muži? A kde se ta idiotská idea vlastně vzala? Vážně by mě zajímal ten nebetyčný problém, který dal tomuhle vzejít. Žeby přepadení ve vagonu, kde byl jen nějaký násilník a oběť? A nebo nějaká vymatlaná feministka, která zrovna neměla co dělat a přemýšlela, jak si léčit komplexy? Tohle je totiž opravdu velice, velice přehnané.
Ale jako vtip to ujde.

České dráhy mají mnohem, mnohem závažnější problémy, které by se měly řešit. A ne takovéhle nadstandardní hovadiny, kterým se cestující v diskuzi stejně vysmívají. A ani já bych si dobrovolně do takového místa nesedla. To zavání diskriminací...


Žádné komentáře:

Okomentovat