16.7.11

Jak do nás uhodil blesk

Nečekala jsem, že se tak brzy dostanu zase k internetu. Myslela jsem, že nejméně týden zůstanu bez připojení, ale nečekaně jsem se vrátila hodně brzo, takže pokračuji v činnosti. A abych popsala proč a co se vlastně stalo.

Ve středu večer byla bouřka. Začala hodně silně a my jsme vše, až na lednici, mrazák a telefon vypojili. Hromy hřměly neustále, blesky lítaly po celé obloze a vypadaly dost silně. Zkrátka byla bouřka přímo nad námi. Už ani nemělo moc smyslu počítat vteřiny od zablesknutí do hromu, protože bylo jasné, že se neodkloní.
Náhle hrozně blízko blesklo a hned zahřmělo. Popadla jsem proto kabel, který mi nabíjel noťas, a vyškubla ho. Nějak mi bylo intuitivně jasné, že musím, bez ohledu na to, že na baterce nevydrží ani deset minut. A nemýlila jsem se.
Proč?
Uhodilo nám do domu.

Blesk se svezl po anténách a vypálil dvě televize, dvě DVD, satelit, dva set-top boxy, bratrův počítač a jeho domácí kino i s tím v obýváku, taky troubu u sporáku a bojler (plus je v háji má laserová myš, ale kdo ví proč, tu blesk asi nesejmul), ale hlavně nám roztavil přípojku na telefon, rozletěl se modem a ohořela wi-fina. (Ne, nechlubím se tím, co máme, spíš tím, co budeme muset mít všechno nové.) Zkrátka spojení 'nefunguje to' už se u nás nesmí vyslovit! (Bylo slyšeno v různých obměnách snad stokrát během dvou dnů.)

Máma dostala pecku, protože byla zavírat slepice a v přesně tu nejméně vhodnou chvíli se opřela o kovová futra u vchodových dveří. Vyhodilo to pojistky, a to tak, že je to doopravdy vyrazilo ze zavřené skříňky. Prvotní škody jsme obhlíželi s pomocí rozsvícených displejů mobilů, protože jinak nebylo na krok vidět.

Pět minut poté přijel táta a přišel strejda elektrikář a ještě jeden elektrikář, dědeček mé kamarádky, takže zprovoznili světlo a po delším boji i zásuvky. Jen internet byl absolutně vypálený. Včera ale už u nás byl technik O2 a obnovil telefon i připojení. A dnes táta zapojil nový modem a já si nakonfigurovala wi-finu. Takže všechno funguje jak má. Jen během týdne má ještě přijít likvidátor a obhlédnout škody kvůli pojistce.

A jaké to bylo, sedět v domě, do kterého právě uhodilo, a to ve chvíli, kdy jsem v ruce držela kabel vedoucí do zásuvky? Na zlomek vteřiny jsem měla zvláštní pocit a jasný obraz, že se kolem mě rozzářila každá molekula vzduchu, a že jsem uprostřed jasně modrých výbojů. Celý večer mi bylo špatně, bolela mě hlava. Seděla jsem v posteli, snažila jsem si číst, ale nešlo mi to. Nakonec jsem usnula. Ale příjemné to nebylo ani den potom.

Ale co je zajímavé? Jsem na brigádě. Mistrová v pondělí ráno přišla, že jim v neděli večer blesk rozsekal strom a vypálil přípojku na noční proud. Přičemž oni dostali pecku. A taky přišli o internet.
Ve středu my plus sousedi a dva byty z bytovky nad námi.
Snad už taková bouřka opravdu nebude.

P. S. Udělili mi nakonec pokoj na koleji! Jiný, než jsem měla, ale na stejném patře a buňkový! ANOOO!

P. S. S. Edit po pěti letech - opakovala se.


Žádné komentáře:

Okomentovat