20.10.10

Petice na Kajínkovu nevinu

Jedna z mnoha věcí, které mě točí na facebooku a asi nikdy točit nepřestane, je rádoby burcování lidí k vyjádření a vynucování nějakého názoru prostřednictvím "peticových" skupin. I když se to asi neděje jen tam, takže spíš na celém internetu a celé civilizaci.

Nedávno jsem přidala do skupinového alba jednu fotku ze Simíků, což je jediný důvod, proč tam občas zavítám. Tak jsem se šla podívat, jestli ji třeba někdo neokomentoval, protože to byla vážně hezká siminka, potomek Voldemorta.
No a z reklam, nebo co to je, na mě skočila skupina "Petice za kajinkovu nevinu". Když pominu, že je tam chyba jako Brno, v ten okamžik bylo těch, co se jim to "líbí" 121 000 a nějaké drobné.

Takže jestli z toho můžu usoudit závěr, bude znít takto: Víc než 121 000 obyvatel naší republiky (pokud tam byli i Slováci či jiní, to nevím), má dost důkazů, podkladů, výslechů, je detailně seznámeno s celým případem a má nejspíš lepší metody a účinnější vyšetřování, než česká policie a justice. Potom také všech těch 121 000 dokázalo proniknout do tajů korupce, vydírání, shazování viny jeden na druhého za oponou těchto institucí, a proto může bezpečně prohlásit, kdo je vinen a kdo ne.

NEBO NE?
Nebo jsou to stovky zfanatizovaných lidí, kteří si opravdu myslí, že na základě filmu, jenž se něčím pouze inspiroval, a na základě médií můžou vynést právoplatný rozsudek, a potom další stovky, které se prostě jen přidávají do každé skupiny, jaká jim přijde pod nos?
Neuvěřitelně mě to vytočilo.
Když jsem shlédla film, jedna dobrá duše se mě zeptala, čemu věřím. Vinen nebo ne? A já řekla, že já rozhodně nemůžu věřit ani jednomu, protože o tom případu vůbec nic nevím. Neříkejte, že těch 121 000 lidí ze skupiny ano. Neříkejte, že alespoň jeden se tím případem skutečně zabýval a je to policista nebo soudce.

A pokud není, jak mohlo něco takového vůbec vzniknout?

Vezměme si jiný příklad. Co kdyby se jednoho dne, tehdy, prostě pár tisíc lidí rozhodlo, že takový... dejme tomu Ted Bundy je nevinný. A byly by petice, demonstrace a ti dotyční by dosáhli svého. Osvobodili by ho. Vraždil by vesele dál, a kdo ví, jestli by nevyvraždil ten svůj fanklub. Ale hlavně, že by byl nevinný.

Neříkám, že je to to samé, ale rýpat se ve věcech, kterým nerozumím, a hlavně vystupovat jako někdo, kdo v tom má absolutní pravdu a všichni kolem jsou blbci, jež si to odmítají uvědomit, to je další krásná vlastnost, které začínám mít plné zuby. A týká se celého světa.

Jistě, nevina skutečně může být něčí názor, ale poté by se měla skupina prezentovat jako: Myslíme si, že... nebo Názor je... a ne rovnou natvrdo napsat: Nevinen, propustit. Tady nezbývá, než si povzdechnout nad tím, jak lidé velmi rychle dospějí k názoru ve věci, o níž ani nemají právo rozhodovat a o níž nemůžou rozhodnut, protože o ní vlastně nic neví. Uvědomte si to a aspoň se tam nepřidávejte.


Žádné komentáře:

Okomentovat