27.9.10

Mánie telat

Všemožné reality show a komerční soutěže, kde se ukazuje především a ve velké míře lidská blbost a schopnost se zesměšnit a zastiňuje jakýkoli jiný záměr, jsem nikdy moc nesledovala. Vlastně první "řadu" Superstar a pak už nic. Další superstáři a podobné rádobyhvězdy mě nezajímali a jsem moc ráda, že u toho zůstalo. Nejinak s tou talentmánií a talentem Československa.
Vždyť o co tam jde, udělat ze sebe vola? Díky, takové vidět nepotřebuju, ono stačí probrouzdat se na internetu a člověk se až diví, co objeví. Kopírovat tyto soutěže z Británie a Ameriky? To už nemáme vlastní českou hlavu?

Z ani jedné soutěže jsem neviděla nic než možná náhodně reklamu a stačí mi to. Okoukané tváře poroty a moderátorů (ani nevím kdo tam všechno je ale z těch co jsem viděla, tak soudím) a soutěžící bez soudnosti (ukázky a reklamy stačí). Televize Nova, zdá se mi, už prostě vysílá výhradně pro ten typ diváka, který zbaští jakýkoli komerční odpad, jen když to má pořádnou reklamu a žádný smysl, aby to nebylo moc složité.

Myslete si o mně co chcete, ale na televizi nekoukám od doby, co mi přestala jít (cca rok) a absolutně ji k životu nepotřebuju. Moc ráda se obejdu bez všech těchto pofidérních pořadů. K čemu to navíc je? Co získá vítěz?
Nepídila jsem se po tom, jaké jsou ceny za vítězství, ale určitě se v tom točí spousta peněz. Je to zajímavé, stát je zadlužen, krize má dozvuky, každý si stěžuje, že nemá pomalu čím platit pravidelné výdaje, ale všemožné komerční soutěže neustále rozdávají miliony za hloupější a hloupější a neduchaplnější a neduchaplnější výkony rádobyšoumenů.

Mně už ke znechucení podobných soutěží stačí "Snídaně s Novou". (Neviděla jsem ji už pár let taky, protože od dob střední začínala v čase, kdy jsem odjížděla směr škola, a o prázdninách zase vstávám v čase, kdy už běží Stefanie nebo jiný seriál po snídani.) Bývala tam soutěžní otázka, myslím o 10 000 Kč. Většinou to bylo něco absolutně triviálního a pitomého, na co znalo odpověď i dítě. Teď už jen čekat až ty davy lidí zavolají a opět se na tom vydělá. Nebo "Haloo tady Impulsovi", to rostu když to slyším. Žel Bohu, rodiče to mají naladěné v autě, já vlastní nemám a bez nich zatím nikam nejezdím.

Abych nebyla pořád ale jen negativně naladěná, jedna reality show se mi celkem zamlouvala. Výměna manželek. Nemusela jsem se sice dívat na to, jak každá rodina prožívá těch 10 dní, nezajímalo mě to moc z pohledu diváka, ale myslím, že to je jedna z mála podobných show, kdy to účinkujícím i něco přineslo. Něco do jejich života, něco si mnohokrát uvědomili, rozhodli se a tak dále.

Ale tihle talenti a superstáři? Krom pár minut/hodin/dní/nanejvýš měsíců slávy z toho nemají nic. Jak rychle vzplanou, tak pohasnou, protože na dnešní přetékající scéně šoubyznysu nabídka sakra převyšuje poptávku. A navíc, kolik lidí dává přednost zahraničním umělcům, než těm rychlokvaškám od nás? Já tedy mnohokrát určitě, mám své oblíbené a nestydím se přiznat, že jsou to zahraniční skupiny a zpěváci, jen opravdu několik málo českých/slovenských. A mezi ty nepatří žádný "talent", "superstar", "faktor", nebo co všechno tu proběhlo.

Znám myslím tři lidi, co se do takové jedné soutěže přihlásili. Jedna známá do Superstar a dva do X-faktoru. Podle mého skromného názoru je to na stejné brdo jako Talentmania. Ani jeden moc neuspěl, jen jeden byl krátkou chvilku na obrazovce a co, nic z toho neměli, jen si museli zacvakat cestu. A jako že ta jedna umí krásně zpívat, má docela talent, bylo jí to k něčemu? Nepředvedla žádnou show, takže o co tady jde? Talent versus touha se zviditelnit všemi možnými prostředky?
Z původní, možná trochu ušlechtilé myšlenky vše přerostlo naprosto a jednoznače v druhou možnost.
A to já vidět nepotřebuju.

Článek na téma Talentmania



Žádné komentáře:

Okomentovat